Forum Modelarstwo i nie tylko... Strona Główna Modelarstwo i nie tylko...
Forum Modelarskie, Komputery i Filmy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mój idol Mikojan-Guriewicz MiG-29 "Fulcrum"

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Modelarstwo i nie tylko... Strona Główna -> Samoloty i inne latające
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HakenBush
Administrator



Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Malbork

PostWysłany: Czw 15:48, 16 Lut 2006    Temat postu: Mój idol Mikojan-Guriewicz MiG-29 "Fulcrum"

Witam
Dlaczego idol łatwo odpowiedzieć bo lotnisko w Królewie Malborskim posiada aż 6 sztuk 29 a siódmą mają dostać lada dzień. Oki to zaczynam najważniejsze czyli historia i dane techniczne a później super fotki nie tylko z lotniska w Malborku ale też, a zobaczycie sami:

Załoga: 1 osoba (pilot)
Długość: 17.32 m
Wysokość: 4.73 m
Rozpiętość skrzydeł: 11.36 m
Powierzchnia nośna: 38.06 m
Masa własna: 10900 kg
Masa startowa: 18500 kg
Ilość paliwa: 4640 l
Pułap operacyjny: 18500 m
Prędkość startu: 260 km/h
Prędkość lądowania: 235 km/h
Prędkość maksymalna: 2440 km/h (2.3 Ma)
Prędkość wznoszenia: 325 m/s
Maksymalne przeciążenie: 9.5 g
Zasięg: 1430 km
Zasięg (z dodatkowymi zbiornikami): 2800 km
Masa uzbrojenia 3000 kg (6 pylonów)

Historia samolotu:
Rosyjski MiG-29 "Fulcrum" (czyli "podpora", po rosyjsku - "tochka opori") został zaprojektowany i oblatany pod koniec lat 70-tych jako naddźwiękowy, jednomiejscowy myśliwiec dla rosyjskich sił powietrznych aby zastąpić zupełnie już wtedy przestarzałe MiGi-21 "Fishbed" oraz stopniowo starzejące się MiGi-23 "Flogger". Razem z ciężkim myśliwcem przechwytującym MiG-31 "Foxhound" należy do najnowszych, a zarazem najprawdopodobniej ostatnich projektów radzieckiego (obecnie rosyjskiego) biura konstukcyjnego Mikojana. Najważniejszym zadaniem jakie postawiono przed nowym myśliwcem było przechwytywanie oraz niszczenie wszystkich celi powietrznych na dystansie od 30 do około 160 kilometrów na każdej wysokości, w każdych warunkach pogodowych oraz przy silnych zakłóceniach radioelektronicznych. Z kolei pozostałe zadania potraktowano marginalnie, bowiem według założeń radzieckiej doktryny wojskowej MiG-29 miał być wyłącznie lekkim myśliwcem frontowym, mającym służącym do patrolowania wyznaczonych obszarów powietrznych, obrony przed atakiem z powietrza ważnych obiektów (np. lotnisk bądź zgrupowań ojsk) oraz dodatkowej eskorty maszyn szturmowych SU-25 i bombowców taktycznych SU-24, a także wywalczanie przewagi w powietrzu. W związku z tym podstawowa odmiana MiGa-29 miała dość ograniczone możliwości atakowania celi naziemncyh. Toteż dopiero późniejsze, bardziej zaawansowane wersje "dwódziestkidziewiątki" zostały zoptymalizowane do niszczenia zarówno stacjonarnych jak i ruchomych celi z użyciem nowej, bardziej precyzyjnej broni. Pod koniec lat 60-tych dowództwo radzieckiej armii zainicjowało program budowy myśliwca przewagi powietrznej analogicznego do amerykańskiego programu zaawansowanego myśliwca taktycznego ATF (Advanced Tactical Fighter), który przyczynił się do powstania w USA prototypów samolotów myśliwskich F-15 i F-16. Nowoczesne konstrukcje amerykańskie wywarły duży wpływ na projekty radzieckich biur konstrukcyjnych. Zaiste, okres ten przyniósł zasadnicze zmiany w poglądach na koncepcję samolotu myśliwskiego kolejnej generacji. Przyczyniły się do tego zarówno zaobserwowane wyniki zmagań w wielu lokalnych konfliktach na całym świecie, a także stopniowo pojawiające się na horyzoncie nowe możliwości technologiczne. Radziecki program budowy perspektywicznego myśliwca frontowego - "Perspektivnyj Frontowoj Istrebitiel" lub w skrócie PFI, uruchomiono z pełną parą w 1970 roku. Jak już wspomniałem wcześniej, nowa konstrukcja miała wyprzeć używane wówczas, zupełnie już przestarzałe w porównaniu z konstrukcjami zachodnimi, myśliwce MiG-21 i MiG-23 w lotnictwie frontowym oraz obrony powietrznej. Już w roku 1971 program został podzielony na dwa oddzielne przedsięwzięcia. Pierwszy program budowy dużego myśliwca przewagi powietrznej, znany pod rosyjską nazwą "Tyazholyj PFI" (gdzie "tyazholij" oznacza "ciężki") zlecono biurowi konstrukcyjnemu imnienia P. O. Suchoja. Intensywne prace zaowocowały wkrótce prototypem myśliwca SU-27, którego szerzej opiszę w innym artykule. Z kolei budowę lekkiego myśliwca frontowego ("Legkij PFI") zlecono biurowi A. Mikojana. Oba samoloty, oparte na podobnej koncepcji aerodynamicznej, miały się uzupełniać. Zespół projektantów kierowany był przez inżyniera R. Belijakova, asystowanego przez A. Czumanienkę, V. Lavrowa oraz M. Waldenberga. Wynikiem przedsięwzięcia był program rozwoju jednego z najlepszych myśliwców na świecie - MiGa-29, ochrzczonego później przez specjalistów z NATO kodem "Fulcrum".

Zdjęcia zapożyczone i informacje też z strony: [link widoczny dla zalogowanych]


A teraz fotki:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Zapraszam także na ta stronę [link widoczny dla zalogowanych] czyli zdjecia z pikniku lotniczego w Malborku, ale także na stronę mojego kolegi taty który jak słyszałem pilotował Miga 29, a ta strona brzmi tak: [link widoczny dla zalogowanych]

Ale także dodam też znaczek (niewiem jak to się nazywa) 41 eskadry lotnictwa taktycznego w MALBORK
[link widoczny dla zalogowanych]

I to na tyle, jak macie jakieś informacje albo zdjęcia to prosze tu wstawiać na ten temat.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
puchacz
Gość






PostWysłany: Śro 22:00, 22 Lut 2006    Temat postu:

Ten siódmy, który malbork ma dostać stoi jeszcze sobie w proszku w hangarze nr5 w WZL-2 w bydgoszczy, tylko nie pamięta cz ma być normalny czy szparka.
Znaki rozpoznawcze ma już namalowane.
Byłem tam 17.02 w piątek z moimi modelarzami z modelarni na wycieczce.
Na wiosnę lub latem idziemy do jednostki na stanowisko muzealne. Mają tam parę samolotów m. inn. TS-11, LIMY, SU-7, MIG-21, MIG-23, SU-20, SU-22, jakieś śmigłowce, okazjonalnie CSS-13 i coś jeszcze.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HakenBush
Administrator



Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Malbork

PostWysłany: Śro 14:07, 08 Mar 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] przeczytałem i pomyślałem żeby tu dać ten link. Dawajcie tu więcej zdjęć Migów

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Modelarstwo i nie tylko... Strona Główna -> Samoloty i inne latające Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin